OnlineMarketers

Alt du bør vide om SEO tekster 2022

Alt du bør vide om SEO tekster 2022

I kender det sikkert selv; hvor mange af jer kigger forbi den første side med Googles udvalgte resultater på jeres søgning? Sikkert ikke mange! Det betyder, at en dårlig placering er tabt fortjeneste.

En god placering er netop, hvad man opnår med gode SEO tekster. Det giver muligheden for at komme op blandt de øverste tre resultater på den første side, der opnår op til 75% af alle klik fra søgemaskinerne. Det er ¾ af al trafik!

De fleste af jer, der ønsker at vide mere om SEO tekster, har hørt om SEO. Hvis I alligevel har brug for en kort introduktion til hvad er SEO, så anbefaler vi vores gennemgang skrevet af Roland Nielsen, indehaver af Online Marketers med over +10 års erfaring i søgemaskineoptimering, udvikling af hjemmesider og digital markedsføring.

Hvad er SEO tekster?

Hvad er SEO tekster?

Før vi går i gang med vores udførlige guide, der hjælper dig til selv at komme i gang med at skrive gode SEO tekster, så lad os lige med en bred pensel ridse op hvad SEO tekster egentlig er.

I al sin enkelhed er det tekst, hvor et søgeord (det primære) og synonymer og variationer deraf indgår. Teksten er digital på en hjemmeside, webshop eller blog. Søgeordet og dets variationer kan være korte (shorttail) eller sætninger (longtail). Et eksempel herpå er ’økologiske æbler’ eller ’Hvor kan jeg købe økologiske æbler’.

Dit formål med SEO tekst er en top placering på søgemaskinernes resultatside. Det kaldes på engelsk for SERP og er en forkortelse af ’Search Engine Result Page’. Jo bedre placering, jo mere trafik og salg. Al SEO handler om at optimere trafik og salg. Og det gør man netop ved at bruge søgeord og variationer i sin tekst, så Google (eller en anden søgemaskine) kan indeksere teksten og bedre forstå, hvad den handler om.

Efter at have læst denne korte guide vil du være klædt på til at skrive professionelle SEO tekster. Hvis du i stedet ønsker hjælp til dine SEO tekster, kan du kontakte os her.

Gør Google og dine kunder tilfredse.

Når du har defineret dine søgeord, er det vigtigt at huske på, at der er to – faktisk tre – interessenter, der skal være tilfredse med dine SEO tekster. Det er Google, dine kunder og dig selv.

’Google must be happy’ fordi det er det, der giver top 3 placeringen på den første side, som 75% klikker på. Research viser, at den første placering i gennemsnit har en CTR på 30%, og at side 2 og 3 har en CTR på mindre end 1%. Så du er virkelig interesseret i gode SEO tekster og en god placering!

Gør Google og dine kunder tilfredse. statistik

(Kilde: Backlinko)

Google vil gerne give sine brugere det bedste svar på deres søgning, for ellers bruger de jo bare en anden søgemaskine. Google undersøger dit indhold ved at crawle din tekst og finde dine søgeord. Det er halvdelen af svaret på, hvorfor det er vigtigt, at have søgemaskineoptimeret tekst. Den anden halvdel af svaret er, at så er dine kunder glade, for de skal nemlig også kunne finde det, de søger efter.

Så faktisk har Google og dine kunder samme interesse, hvilket gør det muligt at skrive tekst (blog posts, artikler, kategoribeskrivelser, produktbeskrivelser, landing pages) pakket med godt indhold og præcist kategoriseret med SEO tekster.

De 10 vigtigste tips til succesfulde SEO tekster

De 10 vigtigste tips til succesfulde SEO tekster

Hvis I læser dette, er det sikkert fordi, jeres kernekompetence ligger et andet sted end indenfor online markedsføring, men I driver en aktivitet på nettet, der skal genere salg – gerne rigtig meget. Det vil vi gerne hjælpe jer med, og derfor har vi skrevet denne guide med den vigtigste information om gode SEO tekster.

  • Gode SEO tekster starter med en SEO analyse
  • Hvad er Latent Semantic Indexing?
  • Hvor mange gange skal jeg bruge et søgeord?
  • Gør Google og dine kunder tilfredse.
  • Få mere trafik med Title tags og Meta beskrivelser.
  • Hvor lange skal SEO tekster være?
  • Hvordan skriver man SEO tekster?
  • Bedre placering med en god linkstruktur
  • Optimer Gennemsnitlig tid på side og Afvisningsrate
  • SEO Tekster – The bigger picture
  • Brug for professionel hjælp til SEO tekster?
  • SEO Tekster pris
  • SEO Trends i fremtiden

Nedenfor gennemgår vi de 10 allervigtigste tips til, hvordan du nemt og hurtigt kommer i gang med at skrive SEO tekster, der både opfylder Googles og dine potentielle kunders krav.
Vi vil ikke spilde tiden på at tale om ’gamle dage’, hvor gode SEO tekster var noget, hvor et givent søgeord skulle indgå så mange gange som muligt. Vi vil hellere koncentrere os om version 2022 og efter vores 10 tips til bedre SEO tekster give et bud på, hvor SEO optimering af tekster/indhold bærer hen i fremtiden. Ved at være på forkant og følge udviklingen, kan vi sikre vores gode seo tekster den længst mulige levetid.

Google opdaterer og fornyr hele tiden sin algoritme, og vi sammenholder deres guidelines med vores erfaring indenfor digital markedsføring. Vores 10 tips til gode SEO tekster giver dig både den fornødne baggrundsviden og værktøjerne til at skrive gode SEO tekster.

Gode SEO tekster starter med en SEO analyse

Gode SEO tekster starter med en SEO analyse

Før du begynder at skrive din seo optimerede tekster, er det første skridt en søgeordsanalyse. Udgangspunktet for den er virksomhedens overordnede strategi og altså udvalg af produkter/services, primære og sekundære kundesegmenter, prisstrategi og forskellige USPs som lokation, levering, tilbud, loyalitetsfordele etc.

I denne artikel retter vi blikket specifikt mod SEO tekster, men det er godt at have in mente, at når det kommer til at bygge og drive en virksomhed, så skal alle de enkelte led være gennemtænkte og hænge sammen. Man kan sagtens lave en ’korrekt’ søgeordsanalyse, men hvis man ikke kender sin målgruppe ordentligt, så kommer SEO optimeringen og annoncepengene ikke til at være indbringende.

Omfanget af opgaven skal ikke afskrække en fra at komme i gang – for det vigtigste er at komme i gang! Og man skal huske på, at en SEO analyse bør opdateres en gang om året, så der vil være lejlighed til at finjustere. De forhold, vi opererer i som virksomhed, ændrer sig, og fx kan man på Google Trends se, hvordan vores søgeadfærd udvikler sig.

Der er forskellige digitale værktøjer, man kan benytte, når man skal i gang med at lave en søgeordsanalyse. Vi har skrevet en mere dybdegående artikel om emnet, som du kan læse her, men kort fortalt så hjælper programmerne med at definere de primære og sekundære søgeord, for der skal nemlig ikke kun være ét men mange beslægtede søgeord.

En søgeordsanalyse kan man lave ved at benytte en eller flere af følgende værktøjer:

  • Google Search Console
  • Google Analytics – gratis
  • Google Ads Keyword Planner – gratis
  • Ahrefs – gratis og betalt
  • SEMrush – betalt
  • Storybase – betalt
  • Keyword Tool – gratis
  • Answer the Public – gratis og betalt

Søgeordene skal alle føre tilbage til en ’parent keyword’ og være variationer af disse. Søgeordene skal vælges specifikt til formålet med jeres SEO tekster ift. om de skal bruges på en landing page, en kategori- eller produktside eller i en artikel/blog post.
longtail variationerne; hvad vil du gerne have, at jeg retter eller skriver?

Et eksempel på et parent keyword kan være ’mobiltelefon’, og variationerne kan være ’iphone’, ’Samsung mobiltelefon’, ’mobiltelefon tilbud’, ’abonnement med gratis mobiltelefon’, ’mobiltelefon tilbehør’, ’bedste mobil på markedet 2022’ og ’Hvad koster en brugt iphone 6.

Hvis søgninger oftest startede på din hjemmesides forside, ville følgende opbygning være logisk:

  • Forsiden med min. et primært søgeord, fx ’sportstøj’.
  • Kategorisiderne med grupper af produktsøgeord – ’leggins’ og ’t-shirts’/ ’fodbold’ og ’fitness’ / ’fodboldshorts’ og ’løbesko’.
  • Produktsider med brandsøgeord og longtail – ’adidas løbesko’ og ’nike løbesko’ / ’adidas sko air zoom white str 43’.
  • Artikler/blog posts med longtail og HV-søgninger – ’sportstøj herre sort’, ’sportstøj cykling’, ’bedste cykelshorts til mænd’ og ’hvad er de bedste cykelshorts til mænd’.

Men søgninger starter oftest ikke på din forside! Brugerrejsen er anderledes, og desuden er der store konkurrenter, der med topplaceringer (købt eller organisk) snupper al trafikken på ’løbesko’. Man kan konkurrere ved altid at have selve formålet med søgningen for øje og dermed prøve at besvare søgningen bedst muligt, blandt andet ved brugen af primære og longtail søgeord samt HV-søgninger målrettet specifikke sider.

Et longtail søgeord som ’bikini udsalg’ eller ’billige strømper’ vil på trods af at være longtail formentlig bedst besvares med kategorivisninger. Produktsider vil også have primære søgeord fx ’sko’ og ’bluse’, så al generel trafik og interesse kan lede hen på netop dit produkt. Hverken kunden, Google eller du ved, hvad kunden leder efter, og derfor er det hensigtsmæssigt at vise en masse muligheder frem.

Formålet med søgningen – og hvad der bedst vil besvare kundens søgning – er udgangspunktet for, hvordan du bygger dine grupper af søgeord op. Dernæst er kendskab til dine kundegrupper og deres søgeadfærd samt dit produktudvalg med til at opbygge SEO strukturen på din hjemmeside. Den generelle regel er, at hver side som min. skal have ét søgeord med variationer deraf, og at hver side specifikt skal besvare et konkret formål med en søgning.

Nogen søgeord er mere attraktive end andre i forhold til hvor mange der bruger et givent søgeord, eller hvad det koster. Det skal man selvfølgelig også tage med i sine overvejelser. Analyseværktøjerne (her er benyttet Ahrefs Keywords Explorer) giver dig adgang til yderligere, nyttig information som:

  • Search volume – Gennemsnitlig søgninger pr. måned (jo højere, jo bedre).
  • Keyword difficulty – Anslået konkurrence målt på skala 1-100 (jo lavere, jo bedre).
  • Clicks – Antal klik pr. måned (jo højere, jo bedre).
  • Return rate – Estimeret antal gange en person søger igen (jo højere, jo bedre).

Der er andre kvantitative metrics som anslået CPC, CPS, fordelingen mellem organisk trafik og betalte klik samt konkurrenters linkstruktur. Foruden dette kan du finde vigtige informationer som for eksempel forventet konverteringsrate og relevans.

SEO tekster kilde reference

(Kilde Google)

Antallet af anbefalet mængde søgeord afhænger af virksomheden og budgettet til SEO optimering. kommer an på virksomheden. Fokus på parent keyword og primære søgeord skal være klart, men man skal ud i hjørnerne med alle variationerne af, hvad potentielle kunder kan finde på at skrive i søgefeltet. Det er meget almindeligt, at listen vil blive rigtig lang i starten, og at den stadig vil være lang, når man har arbejdet den igennem.

Efter at have samlet en lang liste af søgeord, segmenteres de i følgende grupper:

  • Køb – søgeord relateret til formålet at købe.
  • Information – søgeord relateret til søgninger efter informationer.
  • Brand – søgeord med formålet at finde et brand/hjemmeside.
  • Lokal – søgeord relateret til et lokalt område, fx ’barer i Århus’.

Tit vil et søgeord passe ind flere steder på din hjemmeside, og der er det vigtigt at vælge, hvor det skal bruges. Så havner organisk trafik det mest hensigtsmæssige sted, og to sider konkurrerer ikke imod hinanden. Ved at organisere dine søgeord, kan du sikre organisk trafik havner det rette sted, og to sider ikke konkurrerer for det samme søgeord.

Nogen vælger også at have søgeord, der bevidst er forkert stavet eller grammatisk forkerte, men det er lidt en smagssag. Selv er vi ikke så meget til det og anbefaler det ikke.

Husk også på at dine konkurrenter på nettet ikke nødvendigvis er de samme som offline! Med et af de mange værktøjer til søgeordsanalyse, som fx Ahrefs, kan du få indsigt i, hvilke søgeord dine konkurrenter benytter i deres SEO tekster, det er en god idé at kigge sine 3-5 største konkurrenter efter i sømmene.

Hvad er Latent Semantic Indexing?

I gamle dage (indtil for et par år siden) var fokus på søgeordstæthed, men Google er blevet klogere, og i dag fokusere man mere på LSI; Latent Semantic Indexing. På dansk oversættes det til synonymer og relaterede ord, og det er en væsentlig del af din SEO analyse. Med de relaterede søgeord giver du Google en bedre mulighed for at forstå, hvad du beskæftiger dig med, og dine kunder en bedre mulighed for at finde dig og det, som de leder efter. Og det betyder mere synlighed og potentielt salg!

Nederst på forreste side med søgeresultater kan du se Googles relaterede søgninger, hvor Google gætter på, hvad der ellers kunne interessere dig. Som sagt er Google i årenes løb blevet klogere, og forslagene til de relaterede søgninger kommer blandt andet fra LSI.

SEO tekster LSI

(Kilde Google)

Nogle af værktøjerne til søgeordsanalyse, der blev nævnt i det første tip, kan desuden bruges, når man leder efter synonymer og kombinationer af sammensatte ord. Vi anbefaler blandt andet Google Keywoord Planner, Ahrefs og Google Search Console.

SEO tekster LSI eksempler

(Kilde Google)

Det er særlig vigtigt med synonymer og relaterede ord, hvis ens produkt er et såkaldt homonym; dvs. et ord med flere betydninger. Hvis man sælger ’pærer’, altså enten frugten eller dem til lamper, er det nyttigt at bruge en longtail version af søgeordet som ’pære frugt’, ’øko pære’, ’pære fra Fyn’ eller ’LED pære’, ’lampe pære’ (og her skrevet i to ord, selv om det er grammatisk forkert) og ’pære 60W’.

Det er også en god idé ganske enkelt at prøve at google sit søgeord og se, hvilke sider Google selv foreslår. Husk hvordan dine online konkurrenter ikke nødvendigvis er de samme som offline, så det er under alle omstændigheder en god idé at google dine søgeord – også ift. at skrive dine Title tags og Meta beskrivelser med dine USPs, som vil sikre dig salget og ikke de andre!

Hvor mange gange skal jeg bruge et søgeord?

Søgeordstæthed er blevet SEO familiens sorte får, da den anbefalede tæthed i SEO tekster før i tiden var 5%, hvilket svarer til hvert 20. ord. Ikke overraskende blev teksterne fuldstændig ulæselige at tygge sig igennem! Det er heldigvis fortid.

I dag anbefaler Yoast, WordPress’ største udbyder af SEO plug-in, en søgeordstæthed på 0,5-2,5%. Det betyder, at et eksempel på SEO tekst med 50-100 ord vil brugen af søgeordet tre gange (en gang i overskriften og to gange i selve teksten) være lig en søgeordstæthed på 3-6%. I en lang tekst på 600 ord vil brugen af søgeordet 12 gange være lig en søgeordstæthed på 2%.

Med længere tekster anbefaler vi en søgeordstæthed på ca. 1%. Det betyder for en tekst på hhv. 800 og 2000 ord, at søgeordet bruges min. 8 og 20 gange. Det kan lyde af meget – men 2000 ord er også et solidt stykke god SEO tekst.

Lad os lige lave et lille eksperiment inden vi går videre: Prøv lige at tænke over om:

  • du synes, at ’SEO tekster’ er nævnt mange gange i denne artikel?
  • hvor mange gange du tror, at det er nævnt?

Jeg kan fortælle dig, at denne artikel er på 4400 ord, og at mit primære søgeord ’SEO tekster’ forekomme intet mindre end otteogtredive gange. Det svarer til 0,8%. De fleste steder står det helt naturligt, og så har jeg nævnt det et par ekstra gange. Men husk; det må aldrig virke påtaget!

Hvor lange skal SEO tekster være?

Informativt indhold, der formår at fastholde læseren og samtidig er kategoriseret med søgeord på en naturlig måde, er lig med godt, kvalitativt indhold. Og det vil folk gerne læse fra start til slut – og mange vil gerne læse det.

Hvis folk har foretaget en søgning, så er det, fordi de er interesserede, og de sætter pris på et fyldestgørende svar, gerne skrevet af en seo ekspert på området. Studier har vist, at der er en sammenhæng mellem indholdslængde og placering i søgeresultaterne, så stil gerne imod artikler på 2000-4000 ord om emner, der er centrale (og søgeordsoptimerede) for din forretning.

Hvor lange skal SEO tekster være?

(Kilde Ahref)

I længere tekststykker har du flere ord at gøre godt med. Det fremgår bl.a. også af ovenstående graf også viser. Så kan du nemt få dine primære og sekundære søgeord flettet ind mange gange – men mere om det i næste punkt!

Det er forholdsvist nemt – når man har læst denne guide J – at skrive gode SEO tekster på over 1000 ord om et relevant emne, og en post/artikel må gerne være på 1000-4000 ord. Det kan forekomme sværere, når det handler om SEO tekst webshop til en Kategori- og Produktside med mange ens artikler, men ikke desto mindre er det nødvendigt også at udstyre dem med fyldestgørende SEO tekster. De må gerne være på 800 ord, og særligt kategorisider tiltrækker utroligt meget organisk (=gratis) trafik.

SEO tekster eksempel side

(Kilde: Aarstiderne)

Ofte kan man på produktsider udfylde en kort beskrivelse og efter pris, bestilling af stk. antal og str. en længere beskrivelse med flere produktinformationer. Så ’forstyrrer’ man ikke kunden i købssituationen med information overload, men man kan samtidig få gjort plads til sin SEO tekst.

Hvordan skriver man SEO tekster?

Udover kvaliteten skal også det tekniske være i orden. Det betyder, at en god SEO tekst er logisk opbygget, nemt kan skimmes for de vigtigste pointer og der må gerne være en lille ekstra give-away i slutningen, så folk bliver hængende. Måske lagde du mærke til, hvordan vi indledningsvist lovede jer at afslutte med at tale om fremtidens trends indenfor SEO?

Strukturmæssigt inddeles en god SEO tekst således:

  • Overskrift H1
  • Indledning
  • Underoverskrift(er) H2
  • Brødtekst
  • Afslutning
SEO tekster struktur

Overskriften, indledning og afslutningen skal være virkelig gode, så du indledningsvist fanger folks interesse og afslutningsmæssigt runder af, så det i bedste fald konverterer. Både indledning og afslutning holdes korte på omkring 100 ord.

Tonen er en af de vigtigste elementer, og her skal man vælge en stil, der passer til virksomheden. Stilen kan være mere eller mindre personlig, faglig, humoristisk, gøren brug af emojis, slang, fremmedord etc.

Det er en god idé at tjekke læsevenlighed på mobiltelefon, da meget trafik kommer herfra, og man kan hurtigt se, præcis hvor korte afsnittene skal være. Variation er også en god idé, og en tekst afbrudt af billeder, grafer og eksempler bliver nemmere og mere spændende at læse.

Vi ønsker alle at lære fra de allerbedste, så en profil på forfatteren til artiklen med billede og CV giver troværdighed og autoritet. Kundeanmeldelser har samme virkning og konkretiserer ’hvad kan denne virksomhed gøre for mig’.

Call to actions knapper

Alt krydres med Call-To-Action (CTA) knapper, så kunden foretager den ønskede handling.

Få mere trafik med Title tags og Meta beskrivelser.

Det allerførste en potentiel kunde ser, når vedkommende laver en søgning i Google, er korte beskrivelser (Title tags og Meta beskrivelser) fra forskellige udbydere (dig og dine konkurrenter). Derfor er det utroligt vigtigt, at din tekst er præcis og fængende, så kunderne klikker på dit link.

En god Title tag bør indeholde:

  • Søgeord
  • Dit USP; få 3 tips, gratis levering, stort udvalg, prisgaranti etc.
  • En CTA; køb online, begynd med det samme, tilmeld dig nyhedsbrevet etc.

Dit søgeord skal være først, men de andre to kan du bytte rundt på. Andre elementer kan også tilføjes som fx brand navn ved brand søgning, lokation, alternativ til konkurrent etc.

En god Meta beskrivelse bør indeholde:

  • Søgeord
  • Spørgsmål og/eller løsning på pain point
  • En CTA
Seo tekster eksempel 1

(Kilde Google)

Title tags og Meta beskrivelser bruges både i Googles søgeordsreklamer og på siderne på din hjemmeside. Begge steder er der begrænsninger på anslag, så teksten skal være kort og præcis. De fem stjerne fra kundeanmeldelser kan også vises, og det giver troværdighed og er hurtigt at afkode visuelt. Ift. din hjemmeside kan det forekomme, at Google ikke bruger din Meta beskrivelse til en side men i stedet et uddrag af et tekstafsnit fra selve siden.

Seo tekster eksempel 2

(Kilde Google)

Det er altid en god idé at splitteste og se, hvad der virker bedst ift. Title tags og Meta beskrivelser – netop fordi, det er det første, man ser. Er det fx vigtigst for dine kunder, at der er fri fragt eller kort leveringstid? Det er nemt i Google Search Ads, hvor man kan sammenligne forskellige kampagner med forskelligt ordvalg. På selve hjemmesiden er det lidt mere omstændigt at teste forskellige landing pages med forskellige SEO tekster men ikke desto mindre en rigtig god idé.

Intern link struktur

Bedre placeringer med god intern linkstruktur

En god linkstruktur med både interne og eksterne links er med til at skabe et dynamisk og troværdigt indhold. Interne links er links til andre sider eller artikler på din hjemmeside. De er nyttige ift. at lade Google forstå mere om, hvad du laver, og give dine læsere/kunder mulighed for at læse mere omkring et givent emne. Ofte kan nogle af ens sekundære søgeord vise hen til egne artikler, hvor der gås mere i dybden omkring det valgte emne.

Eksterne (udgående) links er links, der henviser til andre hjemmesider/blogs/research/artikler, og det skaber troværdighed og relevans at henvise sin læser til andre kilder. Samtidig kan det bidrage til en bedre placering i Googles søgeresultater.

Man linker kun eksternt i starten af salgstragten, når potentielle kunder har vist den første interesse og altså i artikler og posts om et givent emne, eller ved at underbygge kategori- og produktsider med autorative links, der kan underbygge dine påstande.

Indgående links er links (såkaldte backlinks), der peger på indhold på din side, og de er meget logisk dyrebare ift. at skaffe yderligere trafik. Samtidig giver de en bedre ranking, da Google bruger denne tredjepartsvalidering af autoritative links i sin algoritme for placering i deres søgeresultater.

Nogen indgående links kommer automatisk, når folk får øje på dit gode indhold. Ellers er der følgende måder at skaffe flere indgående links på:

  • Som gæsteblogger på et medie eller en blog.
  • På egen blog med egen URL (tidskrævende) eller på eksisterende platforme (fx Amino, Quora) eller SoMe (fx LinkedIn).
  • I strategiske samarbejder med bloggere og andre online virksomheder (fx med supplerende produkter/services)
  • Traditionel presse
  • Linkkataloger*

*Vær opmærksom på at der findes useriøse, dubiøse linkkataloger, der kun virker ift. at genere indgående links. Dem ser Google ikke på med milde øjne, da det er ’ranking snyd’. Så gør dit forarbejde grundigt, så du vælger seriøse portaler.

Glem ikke gennemsnitlig tid på side og Afvisningsrate

Hvis du vil have masser af organisk trafik er en god ranking øverst oppe på Googles første side alfa omega. Ligesom i sport handler det hele om de første tre pladser, og Gns. Tid på side og Afvisningsprocent er to metrics, der indgår i Googles algoritme.

Gns. tid på side er som navnet lyder tal på, hvor lang tid en læser gennemsnitlig bruger på din side. Indlejret i dette tal er også Dvæletid, hvor læseren klikker tilbage til sit søgeresultat, hvilket ikke nødvendigvis er dårligt (men det vil vi ikke gå i dybden med her). Afvisningsprocent er andelen af potentielle kunder, der klikker på tilbageknappen efter kun at have set én side. Det betyder jo, at din visning ikke var relevant for deres søgning!

Seo tekster og analytics

(Kilde Analytics)

Godt, relevant indhold og korrekt brug af søgeord er de to faktorer, der vil forbedre din dvæletid og afvisningsprocent. Linkstruktur, som vi talte om i forrige afsnit, vil også være med til at forbedre din ’Time Spent’. Al den tid, hvor interesserede er på din side, er din mulighed for salg, tilmelding til nyhedsbrev, uforpligtende tilbud etc.

Du husker forhåbentlig også, hvordan vi tidligere gennemgik en skabelon til at skrive gode SEO tekster? Side-om-side med skabelonen og det relevante, informative indhold må man godt tænke på underholdende facts, interaktivt indhold som en quiz eller test, video og en skrivetone med aktive bydeformer som ’prøv lige at høre engang’ for at vedholde læserens interesse. For hvad er SEO tekster værd, hvis de er for kedelige til at læse – ingenting!

SEO Tekster - The Bigger Picture

Vi har nu været igennem vores 10 vigtigste tips til at skrive fantastiske SEO tekster. Som vi startede med at sige i indledningen, går en søgeordsanalyse forud for SEO optimeret tekst. Efterfølgende er det vigtigt, at tekststykkerne bliver implementeret korrekt, og at hjemmesiden i det hele taget er bygget fornuftigt op. Det samme gælder også den online markedsføring.

Det er selvfølgelig dødindlysende, men det er værd at huske på, at SEM – som SEO jo hører under – er et stort område. Nogle tiltag og ændringer kan implementeres på få minutter. Andre kræver flere uger og måske professionel hjælp.

Som med det meste i virksomhedsdrift falder det tilbage på budget og strategi, så læg en plan der passer til jeres ambitionsniveau (tid, penge, prioritering). Som denne guide har vist jer, kan man sagtens selv komme i gang! Det kræver kun en dedikeret indsats.

Og husk på at upsiden er stor, endda meget stor, da det er mindre end 1%, der klikker videre til side 2 og 3 med søgeresultater i Google. På få sekunder kan man vinde (eller tabe) 75% af trafikken, som de første tre placeringer løber med. Det ved dine konkurrenter også, så det er bare om at komme i gang!

Rigtig god fornøjelse!

SEO Trends i fremtiden

SEO har været erklæret død mange gange. Første gang var i 2004, da Facebook kom, og man mente, at det ville overtage SEO og søgninger/visninger på traditionelle søgemaskiner. Senere var i 2010, da Instagram kom. Om lidt kommer Metaverset rullende, og hvem ved, hvad den næste Sociale Medie platform bliver for noget.

Det er ikke utænkeligt at forestille sig, at analyserne af vores adfærd på SoMe bliver så avancerede, at FB kan give et bedre og hurtigere bud på, hvilken cykel jeg vil købe end Google. I så fald ville det blive unødvendigt for virksomheder at bruge så generisk et søgeord og for kunder at søge på Google.

Et andet tankeeksperiment er en komplet logbog af vores købshistorik, der afslører præferencer af kerneværdier, smag, brands, priser, andre USPs etc. Hvis vi som forbrugere er villige til at lade vores købshistorik blive tracket, ville historikken kunne blive brugt til at foreslå lignende produkter.

Indtil da – og der kommer til at gå lang tid – kan I dog roligt lave jeres SEO tekster grundigt, også de lange. Og eller kan I selvfølgelig også trygt overlade det i vores hænder. Så skriver I bare til os her. Vi glæder os til at høre fra jer!

SEO Tekster priser

Fordelen ved at bruge en professionel SEO tekstforfatter er deres indgående kendskab til både god, informativ tekst i den rigtige tone og de forskellige elementer i god SEO tekst. Det kan være både tidsbesparende og generere mere salg at benytte en tekstforfatter til sine SEO tekster.

Der findes både freelancere og bureauer, der tilbyder enkelte og seo pakkeløsninger, og omfanget af en kundes opgave er også meget varieret. Derfor er det svært at sige noget eksakt om pris på SEO tekster(**link**). Som udgangspunkt starter et eventuelt samarbejde dog med en uforpligtende samtale. Hvis man vælger at samarbejde, er der oftest tale om et opstartsbeløb og derefter en timepris.

Pris og kvalitet hænger sammen, så det kan anbefales at se referencer på tidligere jobs. Det er også en god idé at tale med et par forskellige, da tekstforfattere skriver forskelligt – selvom de selvfølgelig skal ramme tonen i dit brand.

Brug for professionel hjælp til SEO tekster?

Vi er et dedikeret team af professionelle med kompetencer indenfor ny hjemmeside og –udvikling, SEO optimering, annoncering og hastighedsoptimering og web-design. Vores virksomhed har eksisteret i 10 år, og vi har hjulpet 150+ kunder. Fordi vi kender det store billede, kan vi nemt hjælpe dig med en skræddersyet løsning af SEO tekster til netop dit behov.

Vi arbejder med professionelle SEO-tekstforfattere, der kommunikerer klart og tydeligt og samtidig kender kravene til SEO. Hvis digital markedsføring og online salg er vigtige parametre i din virksomhed, kan det være en rigtig god idé at gøre brug af en SEO-tekstforfatter.

Kontakt os allerede i dag og hør om vores proces, skræddersyede pakker og priser. Det er helt uforpligtende, og vi glæder os til at høre fra dig. Skriv til os her.

Vi over 10 års erfaring, i planlægningen og udførelsen af seo tekster.

Har du brug for hjælp til dine seo tekster, kan du kontakte os direkte på +45 42800768

Skriv en kommentar

Scroll til toppen